Aplikacja na Androida modlitwa
powrót do poprzedniej strony
modlitewnik
Ewangelia wg św. Jana, Jn 2,13-22

Zbliżała się pora Paschy żydowskiej i Jezus przybył do Jerozolimy. W świątyni zastał siedzących za stołami bankierów oraz tych, którzy sprzedawali woły, baranki i gołębie. Wówczas, sporządziwszy sobie bicz ze sznurów, powypędzał wszystkich ze świątyni, także baranki i woły, porozrzucał monety bankierów, a stoły powywracał. Do tych zaś, którzy sprzedawali gołębie, rzekł: «Zabierzcie to stąd i z domu mego Ojca nie róbcie targowiska!» Uczniowie Jego przypomnieli sobie, że napisano: «Gorliwość o dom Twój pochłonie Mnie». W odpowiedzi zaś na to Żydzi rzekli do Niego: «Jakim znakiem wykażesz się wobec nas, skoro takie rzeczy czynisz?» Jezus dał im taką odpowiedź: «Zburzcie tę świątynię, a Ja w trzy dni wzniosę ją na nowo». Powiedzieli do Niego Żydzi: «Czterdzieści sześć lat budowano tę świątynię, a Ty ją wzniesiesz w przeciągu trzech dni?» On zaś mówił o świątyni swego ciała. Gdy zmartwychwstał, przypomnieli sobie uczniowie Jego, że to powiedział, i uwierzyli Pismu i słowu, które wyrzekł Jezus.

modlitewnik
Komentarz to ewangelii
Często słyszano, że Mojżesz, po wyprowadzeniu Izraela z Egiptu, zbudował na pustyni Tabernakulum, namiot sanktuarium, dzięki darom synów Jakuba… Trzeba dobrze zobaczyć, jak mówi apostoł Paweł, że to wszystko było symbolem (1Kor 10,6)… To wy, bracia, jesteście teraz tabernakulum Bożym, świątynią Boga, jak wyjaśnia apostoł: „Świątynia Boga jest świętą, a wy nią jesteście”. Świątynią, gdzie Bóg będzie królował wiecznie, jesteście Jego namiotem, ponieważ jest z wami w drodze, w was chce pić, w was jest głodny. Ten namiot jest jeszcze niesiony… przez pustynię tego życia, aż dotrzemy do Ziemi Obiecanej. Wtedy ów namiot stanie się Świątynią, a prawdziwy Salomon dokona jej poświęcenia „przez siedem i siedem dni” (1Krl 8,65), to znaczy podwójny spoczynek nieśmiertelności dla ciała i błogosławieństwa dla duszy. Ale na razie, jeśli jesteśmy prawdziwymi duchowymi synami Izraela, jeśli duchowo wyszliśmy z Egiptu, złóżmy ofiary na budowę tabernakulum: „Ponieważ każdy otrzymuje własny dar od Boga: jeden taki, a drugi taki” (1Kor 7,7)… Niech wszystko zatem będzie wspólne dla wszystkich. Niech nikt nie uważa charyzmatu otrzymanego od Boga za swoje własne dobro; niech nikt nie zazdrości charyzmatu, który otrzymałby jego brat. Ale niech każdy spogląda na to, co jego, jako wspólne wszystkim braciom i niech się nie waha uważać za swoje to, co należy do jego brata. Według swego miłosiernego zamiaru Bóg działa wobec nas w taki sposób, żeby każdy potrzebował innych: to, czego ktoś nie ma, może to znaleźć w swoim bracia. „Wszyscy razem tworzymy jedno ciało w Chrystusie, a każdy z osobna jesteśmy nawzajem dla siebie członkami” (Rz 12,5). Św. Aelred z Rievaulx (1110-1167)
Dzienne czytania pochodzą ze strony https://www.evangelizo.org